Att läsa på 100% innebär heltidsstudier.

Kurser av den här typen: 100% (21)

Barn och fritid

Barns lärande och växande
Lär dig om vad som påverkar barns utveckling och lärande.

Barnskötare/Elevassistent
Vill du jobba med barn och ungdomar? Utbilda dig till barnskötare eller elevassistent.

Sfi-kombo Barnskötare/Elevassistent
För dig som vill läsa sfi samtidigt som du läser en yrkesutbildning.

Hälso- och sjukvård

Hälso- och sjukvård 1
Kursen utvecklar kunskaper om hälsofrämjande arbete och medicinskt omhändertagande.

Matematik

Matematik grundläggande, delkurs 3
Grundläggande Matematik delkurs 3 är fortsättningskursen på Grundläggande Matematik delkurs 2.

Matematik grundläggande, delkurs 4
Det här är fortsättningskursen på Grundläggande Matematik delkurs 3 och den sista kursen i Grundläggande Matematik.

Naturvetenskap

Grundläggande kurs i naturorienterande ämnen
Vi erbjuder både en inledande och en fortsättningskurs inom grundläggande naturorienterande ämnen.

Naturvetenskapligt basår
För dig som vill läsa in behörigheten i de naturvetenskapliga ämnena.

Samhällsvetenskap

Etnicitet och kulturmöten
I kursen får du lära dig mer om begreppen kultur, etnicitet, nationalitet och religion.

Grundläggande kurs i samhällsorienterande ämnen
Vi erbjuder både en inledande och en fortsättningskurs inom grundläggande samhällsorienterande ämnen.

Svenska grundläggande, delkurs 2
Den här kursen ger dig kunskaper om språket som människans främsta redskap för reflektion, kommunikation och kunskapsutveckling.

Svenska grundläggande, delkurs 3

Svenska grundläggande, delkurs 4
Den här kursen är den sista kursen i svenska på grundläggande nivå.

Svenska som andraspråk

Svenska som andraspråk 1
Första gymnasiekursen i Svenska som andraspråk som du läser efter grundläggande delkurs 4.

Svenska som andraspråk grundläggande, delkurs 2
Delkurs 2 är den kurs du oftast brukar börja med när du läser på Sva grundläggande nivå på Komvux.

Svenska som andraspråk grundläggande, delkurs 3
Den tredje kursen i grundläggande Svenska som andraspråk.

Svenska som andraspråk grundläggande, delkurs 4
Svenska som andraspråk delkurs 4 är sista kursen innan du kan söka komvuxkurser på gymnasial nivå.

Vård och omsorg

Funktionsförmåga och funktionsnedsättning 1
Kunskaper om faktorer som påverkar hur barn och unga med funktionsnedsättning utvecklas.

Funktionsförmåga och funktionsnedsättning 2
Funktionsförmåga och funktionsnedsättning 2 bygger på kursen funktionsförmåga och funktionsnedsättning 1.

Sva-kombo Undersköterska
Kombinationsutbildningen Undersköterska är för dig som vill läsa svenska som andraspråk samtidigt som du läser en yrkesutbildning till Undersköterska.

Undersköterska
Vill du jobba inom vården? Utbilda dig till undersköterska hos oss.